Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 04:03

Predealul, 100% asfaltat în 6 ani, după o pauză 30 de ani

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 iulie 2017

Cu finanţarea obţinută miercuri prin PNDL, staţiunea şi-a asigurat resursele pentru finalizarea programului de infrastructură început în 2014. Bani sunt şi pentru Timişu de Jos, Timişu de Sus şi Dâmbu Morii

Predealul, 100% asfaltat în 6 ani, după o pauză 30 de ani

Primăria Predeal obţinut miercuri o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare  Locală (PNDL) pentru proiectul „Modernizare străzi în oraş Predeal - Etapa II”. Conform Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MRDAPFE), valoarea proiectului este de 27.947.761 lei, suma fiind acordată pentru reabilitarea a 55 de străzi, cu o lungime totală de peste 19,064 km. Arterele incluse în program sunt situate atât în Predeal, cât şi în localităţile arondate, respectiv Timişu de Jos, Timişu de Sus, Dâmbul Morii, şi din zona Malul Ursului.
Aceasta este a doua finanţare pe care Predealul a obţinut-o prin PNDL pentru modernizarea străzilor, documentaţia fiind trimisă la Bucureşti în 2016 şi reprezentând o continuare a proiectului „Modernizare străzi în oraş Predeal - Etapa I”, demarat de primarul Liviu Cocoş. Contractul de lucrări pentru „PNDL 1”, prin care au fost modernizate 31 de străzi la Predeal, a fost unul multianual (2014 – 2016) şi avut o valoare totală de 6.868.755 de lei, inclusiv TVA. Alte două străzi din oraş, respectiv Libertăţii şi Teleferic, de lângă pârtii, unde se concentrează mare parte din capacitatea turistică, au fost practic reconstruite cu bani de la UE, în 2015-2016.
„PNDL 2”, aprobat zilele trecute, presupune refacerea fundaţiei drumurilor, realizarea canalizărilor pluviale, reconfigurarea şi amenajarea trotuarelor suprafeţelor carosabile şi turnarea covorului asfaltic pe alte 55 de străzi. Liviu Cocoş a explicat că şi proiectul actual va fi unul multianual, 2017 - 2019:  „Anul acesta se vor derula procedurile de achiziţie a lucrărilor, urmând ca în primăvara anului viitor să înceapă şi modernizarea, în baza unui grafic stabilit în prealabil”.
Practic, odată finalizat proiectul, cu excepţia câtorva artere care apar în documentele cadastrale ca fiind drumuri, dar care nu sunt funcţionale, toate celelalte străzi din Predeal vor fi modernizate, pentru multe artere acest lucru însemnând primul covor asfaltic. Mai mult decât atât, cu această finanţare PNDL se vor asfalta şi străzile din Timişu de Jos şi Timişu de Sus, dar şi cele din Dâmbul Morii, reintrat în 2016 în administraţia Predealului.
Înainte de 1989, îţi ajungeau degetele la o mână ca să numeri străzile asfaltate din Predeal: Libertăţii (porţiunea care porneşte din DN 1), Nicolae Bălcescu, Vasile Alecsandri şi Liviu Rebreanu. Nu vorbim aici de DN1, care era drum naţional şi era administrat de Bucureşti. În următorul cincinal de democraţie nu s-a mai mişcat nimic pe străzile oraşului, pentru ca, în anul 2004, cu fonduri nerambursabile prin programul RICOP, odată cu reabilitarea străzilor Vasile Alecsandri şi Liviu Rebreanu să fie asfaltată şi strada Mihai Eminescu. A trecut alt cincinal, iar în 2010 s-au mai efectuat lucrări pe artere care asigură legătura cu zona blocurilor sociale din Poiana Narciselor, respectiv Ecaterina Teodoroiu, Al. I Cuza, Căprioarei. S-a ajuns astfel ca înainte de 2014 şi ce era asfaltat să fie degradat, iar starea precară a străzilor să fie principala nemulţumire a localnicilor şi a turiştilor. Înainte de a căuta bani pentru repararea drumurilor, administraţia care a preluat Primăria în 2012 a trebuit mai întâi să facă „ordine în acte”, având în vedere că existau artere care nu aveau nici documentaţia cadastrală reglementată.

+6 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie